
ORIENTACIONS PER AL DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ DE
LECTURA I ESCRIPTURA COMPARTIDA
LECTURA DE LES IMATGES
Imatges projectades. Llegim conjuntament tot el grup classe.
Recordem que els nens i nenes han de fer tot el que siguin capaços de fer per sí sols; llegir (COMPRENDRE) el màxim
que puguin i de manera eficaç perquè la sessió sigui amena i divertida. La intervenció del professorat serà molt precisa
i coherent, per desencallar un tema, per estimular la conversa, per aprofundir en les idees que sorgeixin.
Podem imprimir el llibre i enquadernar perquè es trobi al racó de biblioteca i cada infant pugui gaudir una lectura interna
i personal després de la lectura conjunta.
Imatges sense text. En diem tira il·lustrada. És un conte curt explicat sense
text per tal d’iniciar-se en l’ús de l’expressió escrita. Pensar un text és escriure,
com s’aprèn a pensar un text? Podem provar de fer-ho conjuntament. Les
imatges faran el paper d’estructura narrativa prèvia. El primer pas haurà de ser
llegir les imatges.
IMATGES -> http://didacticolite.com/cat/wp-content/uploads/2014/05/CAT_ORIENT_-LC_MartaOriolBosc_bo.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario